Vårterminen 2009

Ni vet sådana inlägg som finns under kategorien "Något om drömmar"
Det är ju egentligen sådant jag vill skriva hela tiden, men det tar så illa mycket tid.
Men den här våren ska jag bättra mig lite och skriva mer om drömmar.

I vilket fall kom jag fram till att det är skola i morgon.
Ja, det kom lite som en chock faktiskt, jag tänkte en dag fel.
Men, min skola är trots allt väldigt trevlig.
Så här kan jag se ut ibland när jag är i skolan:


Den har Karin tagit.

OMG, vad ska jag ha på mig i morgon? Alla kommer ha nya kläder!!
Jag måste ha något nytt! Så jag inte känner mig utanför!!
Det måste vara dyrt med, för jag går ju på en snobbskola...

Ja, jag skojar.
Men kommer ni ihåg när man skulle börja skolan igen efter ett lov på lågstadiet?
Ny väska, nytt pennskrin, nya luktsuddigum och glittriga pennor.
Nya skor, nya jeans från JC. Ah, jag minns det som om det vore igår.
Jag tror det mest traumatiska som hände under hela lågstadiet var när mina nya svarta byxor gick sönder, på min födelsedag, samma dag jag hade fått dem! Jag hade kort hår i page, som Lotta på Bråkmakaregatan och precis som hon gick jag den dagen omkring och muttrade "På min födelsedag och allt!!"

Ja ni, det var på den tiden då Aqua var som störst och man bytte spicegirls-kort på rasterna. Då när jag spelade fotboll med killarna och jag var störtförälskad i Jonathan Amunsson. (han hade med page och alltid matchande kläder med sina två syskon).

Men nu är det 2009. Jag är kär i Lukas Lind och den här terminen lär bli den bästa någonsin!
Så, det jag försöker säga är väl att det gör inte så mycket att skolan börjar i morgon.
Jag ser faktiskt fram emot det.

Kommentarer
Postat av: maja

häh. spec som terminen börjar med att man får ledigt några daga till.

2009-01-07 @ 16:31:44
URL: http://majvors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0