4.

En är Herren.
En är verkligheten.
En är kampen.
Otaliga är misslyckandena.
Outtröttlig är förlåtelsen.
Himmelsk är nåden.
Gränslös är upprättelsen.
Inget hindrar din längta, för din längtan är Hans längtan,
Han som är given all makt och för vilken inga hinder finns, Han vars största omsorg är ditt väl.
Men kampen är ingen kamp, för Han som ständigt förundrar och alltid gläder viskar i ditt inre:

Mitt i din otillräcklghet är du en hjälte, och i din blyghet skådar du sanningen. Mållösheten är visdom, och bortkommenhet är att finna mig. Lycklig är du, för du är min och jag är din och alla är mina och du är allas. Ingenstans är du hemlös och aldrig är du främling.

Minns att uppståndelsens triumferande ros springer fram ur lidandets tårbevattnade mylla.

(ur 50 unga skriver om tro)

Kommentarer
Postat av: Martina

"En är Herren.

En är verkligheten.

En är kampen.

Otaliga är misslyckandena.

Outtröttlig är förlåtelsen.

Himmelsk är nåden."

2008-09-17 @ 23:39:55
URL: http://martinaeksmo.blogg.se/
Postat av: Martina

det jag tänkte säga var...



den biten gillade jag

2008-09-17 @ 23:40:24
URL: http://martinaeksmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0