1.



Du har hört att allt du är är fel.
Det är lögn.
Den du är är rätt, och än mer rätt än du anar.


Du har hört att allt du tror är gott är ont, och att all din längtan är förgäves.
Det är lögn.
Det du tror är gott är gott, och det som är än godare finns för dig att upptäcka.
Din längtan är ditt allt
, och den kommer att blomma ut
som en orkidé som aldrig vissnar.


Du har hört att splittringen och mörkret inom dig är resultatet av din svaghet.
Det är lögn.
Splittringen och mörkret är lögn.


Lögnens ruttna stam är prestige.
Dess infekterade rötter
är rädslan för att inte vara älskad.
Dess döda bark
är paralyserande bekvämlighet.
Dess förvridna grenar
är fåfänga, avund och konvention.
Dess falska löfte
är framgång, och dess maskätna frukt är skam.
Lögnen har fruktansvärda effekter men saknar i sig själv verklighet.

Lögnens makt är en lögn.
Lögnens anklagelse är en lögn.

Lögnen är en lögn.

(ur 50 unga skriver om tro)

Kommentarer
Postat av: Linus

Sjukt bra :)

2008-09-10 @ 22:15:54
URL: http://mrclausbarbie.blogspot.com/
Postat av: Linn

Jag blir så sjukt berörd varje gång jag läser! Det är en lång text, resten kommer så småningom! =)

2008-09-10 @ 22:39:05
URL: http://linnmarias.blogg.se/
Postat av: Alex

jag har tagit kortet PEACE

2008-09-10 @ 23:02:59
URL: http://nallexander.blogg.se/
Postat av: Manja

Allt handlr väl om hur mans er på saken, det är interesant det håller jag med om, Men hur skulle det vara om det dom hörde var vad de kände! Då blev det riktigt itneresant.



Vad händer om du känner att allt du tror på är fel och allt är förgäves?

2008-09-10 @ 23:33:20
Postat av: Linn

Nemanja:

Alltså, självklart har jag många gånger, som du säkert förstår, frågat mig själv; finns gud verkligen?

Och så tänker jag, om han inte gör det, slösar jag bort min tid då? Men saken är den, att min relation med honom gör mig lycklig, inte lycka som varar en kort stund, inte bara ett lyckorus utan lycka som sätter sig kvar. Lycka att bygga resten av mitt liv på. Och ja, jag går nog hellre omkring och tror på att det finns en mening med mitt liv än att tro att det inte gör det. Även om det senare skulle visa sig vara sant. =)

2008-09-11 @ 00:50:10
URL: http://linnmarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0