förste juni

Jag önskar att jag kunde berätta om min bästa vän.
Jag önskar att jag kunde förklara hur han är.
Jag önskar så innerligt att ni skulle förstå vad han har gjort.

Men det är ju det, att inte ens jag förstår.
- Men idag, i kyrkan när Samuel predikade var det som att jag blev påmind.
När tårarna bara svämmade över gång på gång, då mindes jag varför jag fortfarande lever som kristen.

Juste, det är ju för att den där Jesus, som är min bästa vän, är så.. så...
Precis, obeskrivlig.

Ifrån himmelens höjder & ner till det djupaste hav
Hela skapelsen vittnar om dig & om allt som du gav
Färgen om hösten, dofterna när det är vår
Allt är skapat unikt för sitt slag, det är gåvor vi får
Vem kan tvivla?

Obeskrivlig är Du, ofattbar är Du
Du gav var stjärna en plats & Du kan varje namn
Du är beundransvärd Gud
Stor & mäktig är Du, värd all ära
Vi faller ner inför Dig & vi tillber ditt namn
Du är beundransvärd Gud

Vem väcker dagen, jag vem tänder solen för oss?
Vem styr vindens riktning & leder när vi kastat loss?
Vem talar till mörkret och låter ett ljus komma in?
Vem håller i min hand & kärleksfullt kallar mig sin?
Nu, för alltid


Obeskrivlig är Du, ofattbar är Du
Du gav var stjärna en plats & Du kan varje namn
Du är beundransvärd Gud
Ojämförbar är du, oföränderlig
Du ser mitt inre men älskar mig om och om igen
Du är beundransvärd Gud


Han kungars Kung och herrars Herre
Lammet med lejonhjärta
Men i ett förkrossat och ödmjukt hjärta bor han
& det var tanken på det som fick mig att gråta, som så många gånger förr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0