Vi är värda så mycket mer

Ikväll var jag på releasefest för Gustaf Spetz skiva! Tyvärr tog jag inte med min kamera, varför?!
MYCKET trevlig musik i vilket fall, jag blir alltid så glad när någon är ännu vassare live än inspelad, plötsligt blir skivan ännu bättre. Här kan ni lyssna på hans myspace. Personligen gillar jag Burn it crush it smash it mest!

Annars sitter jag här inpå småtimmarna och pluggar rättskunskap med Tomas Andersson Wij i öronen, det är min fina pojkvän som har hjälpt mig få upp öronen för honom. (ja i vanliga fall säger man ögonen) Som han sa igår, det är så härligt med musik som berättar något, varje sång är som en liten novell.

Jaha, se där. Ett blogginlägg bara om musik, någon sådan kategori har jag ju inte! Pytsan... Aja, det hamnar väl under "något fint" som allt annat i den här bloggen, haha. Men ja, det är väl inte mer än rätt att avsluta med lite musik här då.



Eller föredrar du Spotify?

Kommentarer
Postat av: Emma

Aaah minns sista timmarna på frizon i det djupblå strålkastarljuset inne i magasinet. Wij på scen. Har aldrig heller lyssnat på honom (utom då alltså) men kände mej på någon sätt extremt tilltalad när jag traskade förbi hans affisch på Södertull. Den hänger numera fint på min vägg...brevid Bob.

2009-01-29 @ 18:58:32
URL: http://emmsticki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0