And the star was shining oh so bright, the night that He was born








Det första som händer i det Lundholmska hemmet när det närmar sig advent är att olika sorters stjärnor sätts upp i samtliga fönster. Det blir ett så mysigt sken av dem. Jag minns så väl när jag var liten och alltid hade min lilla vita adventsljusstake, det var så magiskt att få somna och vakna till det ljuset under hela december månad. Sedan gick gick man upp extra tidigt för julkalendern, lillebror och jag brukade lägga oss i mammas och pappas säng och titta.

Ja, vi har några jultraditioner här hemma och vissa får helt enkelt inte brytas. Tillexempel åker vi varje år upp till Stockholm på julmarknad med familjen. När vi är lagom frusna och fikasugna slår vi oss ner i någon gammal bagarstuga på Skansen och pappa väljer fika åt alla. Spännande va? Haha. Denna lilla resa ska vi göra på lördag-söndag.

Den sista traditionen är att vi, Lukas och jag, sedan tidiga år har haft ett varsitt snöre med 24 paket hängandes i köket. Och jag vet att jag är arton nu, men just när det kommer till julen är jag fortfarande som ett litet barn. Så på fredag kväll kommer mamma och pappa ta fram den första glöggen och slå in 48 paket med godis i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0