När det lider mot jul

Jag ser mig omkring i mitt rum; julstjärna, röd krans, hyacinter som doftar i fönstret. Jag känner smaken av lussekatt, har varit på julmarknad i gamla stan, tittar på julkalendern, lyssnar på julmusik, öppnar dagens paket...
Jag ser och gör massor med juliga saker!
Men ändå känns det inte som att det är två veckor kvar till jul!
Det är ju jättesorgligt.

Blir det verkligen jul i år?

Jag måste kanske slå på stort? Baka pepparkakshus?



Men när ska jag hinna det?
Den här veckan finns det så många saker jag skulle vilja göra som jag helt enkelt inte kan.
För det finns så många saker jag måste göra.
Och när dagarna är fulla av måsten, då trivs inte Linn riktigt.
Varför händer alltid allting precis innan jul?

Fast ändå kryssade jag i "livet är mycket bra" i den där enkäten vi gjorde i skolan idag.
För trots alla måsten kommer julen komma och jag lever ändå ett ruskigt bra liv.

God jul

Kommentarer
Postat av: kristin

Nej det känns verkligen inte som om det snart är Jul. Jag får verkligen ingen julkänsla. Men jag har ifs inte lyssnat på någon julmusik än.

2008-12-08 @ 19:40:29
Postat av: cary

Ahhh, jag är så stressad! O.o

Och jag har bara sett Love Actually 2 gånger, det är kanske där det brister...julkänslan. Hmm. Måste köpa chokladkalender! Och fixa julklappar. Hjälp!

2008-12-08 @ 19:48:08
URL: http://caryw.blogg.se/
Postat av: emma

hur gammal är din lillebror?

2008-12-09 @ 17:17:48
Postat av: Linn

Han är 15 =) går i nian

2008-12-09 @ 18:31:25
URL: http://linnmarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0