tjugofjärde maj

image36


Tjugotredje april

Ibland tänker jag att vi helt enkelt bara krånglar till allting.
Livet är kanske inte enkelt att leva, men visst är det härligt?
Det är vår och jag har ingen pojke att dricka te med framför en fin fransk film.
Men jag har ju fina vänner.

Jag blev nästan kär, faktiskt men jag la det bakom mig för jag visste att han inget kände. Och visst gör det ont, men är det inte lite härligt att gråta? När man känner livet rinna ner för kinderna, när man känner hur smärtan inombords nästan blir fysisk, är det inte då man är säker på att man lever?

Buddhismen går ut på att man ska vara oberoende av vad som händer i livet, motgång eller medgång, sorg eller lycka, inget utav det får påverka en. Vad är det för liv? Jag tror inte för en sekund på att vi är menade att stänga av allt vårt mänskliga känsloliv. Är det inte det som skiljer oss från djuren? Att vi faktiskt kan känna.

Nej, jag har ångrat mig. Vi krånglar till allting och det är så det ska vara, bara det inte går oss över huvudet. Livet är vackert, med skratt och tårar lyser det genom allt mörker.
Och i morgon kommer kanske solen att lysa igen. Då ska jag ha klänning på mig.


Nu ska jag måla mina naglar lila.

Kommentarer
Postat av: hade jag varit man hade jag dejtat dig

word to your mama..det är så sant så.. btw, en man hade säkerligen inte peppat familjefilmer. Det gör bara vänner.. grrrr (f.ö så är det asvärt att nästan vara kär, samtidigt som det suger, du var asbra rakt igenom!) puss

2008-05-24 @ 01:27:58
URL: http://waires.blogg.se
Postat av: Linn

puss, du är bäst

2008-05-24 @ 17:26:05
URL: http://linnmarias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0